מהי סדנה לניקוי רעלים?

מערכת שורש  טז טבת, תשעז  1/14/2017

ניקוי רעלים מהגוף יכול להתבצע באמצעות סדנה מיוחדת ובליווי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. מטרת הסדנה היא לשפר את תחושת הבריאות, למנוע הצטברות של רעלים בגוף ולסייע להתמודדות עם בעיות רפואיות
.......................

מהי סדנה לניקוי רעלים?

"סדנה לניקוי רעלים" מיועדת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. הסדנה מיועדת לניקוי הגוף והיא מבוססת על הגברת קצב חילוף החומרים, חידוש התאים וחיזוק המערכת החיסונית. הערך המוסף של הסדנה הוא שיפור תחושת הבריאות ומניעת הצטברות של רעלים באזורים מסוימים בגוף. כמו כן, הסדנה מומלצת כי היא מסייעת לצעירים ומבוגרים להתמודד עם שורה ארוכה של בעיות רפואיות.

רופא משפחה יכול להמליץ על סדנה לניקוי רעלים אבל רוב המשתתפים עושים זאת מיוזמתם. כמו כן, הסדנה היא לא פונקציה של מחלה מסוימת. היא מומלצת בגילאים שונים ויכולה להתאים למי שרוצה לשפר את איכות החיים שלו. הסדנה עצמה לא דורשת היערכות מוקדמת וברוב המקומות אפשר לעבור אותה בליווי אנשי מקצוע מוסמכים.

איך מבצעים ניקוי רעלים? 

ארגז הכלים שבו משתמשים במהלך סדנה לניקוי רעלים מבוסס על אמצעים טבעיים בלבד. בשלב הראשון מנסים לעבוד על הנפש כדי לחזק באופן יעיל את מערכות הגוף. ההיבט הרוחני מבוצע על ידי ניתוק מחיי היום יום ושעות ארוכות שמוקדשות לטובת מנוחה והתחדשות. איזון של הנפש אמור לסייע לאחר מכן לאיזון של הגוף, תוך כדי שיפור זרימת הדם, שחרור חסימות אנרגטיות והשתתפות בסדנאות כמו תרפיה בצחוק.

בנוסף, ברוב הסדנאות ממליצים על שתיית מים מרובה ועל החלפה של התפריט התזונתי. יש מגוון רחב של סוגי סדנאות ובחלק מהמקומות מתמקדים בדרכים שונות לניקוי רעלים. כך למשל אפשר להתחיל את הסדנה עם צום נוזלים שמבוסס על שייקים ומיצים, להשתמש במחוללי ניקוי טבעיים ולשלב צמחי מרפא ומזונות על לפירוק הרעלים והפלאק מהגוף ברמה העמוקה ביותר.

אפשרות אחרת היא לבצע תרגילי תנועה. בהקשר הזה כוללות סדנאות לניקוי רעלים מפגשי בוקר, צהריים וערב, סדנאות יוגה, תרגילי כוח, תרגילי נשימות ועוד. את ההיבט הפיזי של הסדנה מדגישים לאחר מכן עם טקסי הזעה, ריפוי באמצעות טכניקה של נשימות, הרפיה פיזית והשתתפות בהרצאות שמשלבות מצגות, הכשרות וצפייה בסרטים והדרכות.

כל כמה זמן כדאי לעבור סדנה לניקוי רעלים? 

התדירות של סדנה לניקוי רעלים נקבעת לפי צרכי המשתתפים. חלק מהסדנאות מומלצות אחת למספר שנים בלבד, בעוד חלק אחר יכול להשתלב בשגרה החודשית או אפילו השבועית. בסדנאות ברמה גבוהה מעניקים למשתתפים כלים להמשיך ולהקפיד על העקרונות המנחים גם בבית.

שגרה נכונה של פעילות גופנית, שתייה ותזונה יכולה לחסוך את הצורך בסדנת ניקוי רעלים ייעודית. היא עוזרת להרחיק את הרעלים מהגוף ולשמור על מצב בריאותי תקין. לבסוף, משתתפי הסדנה מקבלים ליווי על בסיס מפגשים קבועים או שיחות אישיות בטלפון.